bäbis onsdag

Hästen hade ont. Det visade sig tydligt i måndags hos veterinären. Dessutom så upptäcktes en lös benbit i ena kotan fram. Om det är det som gör att han är halt, vet vi inte än. Han är under behandling och vi ska på återbesök om två v. *suck*

Igår, onsdag hade jag bebis turne. Först var jag och hälsade på en barndomskamrat som numera bor i stora staden men var hemma med sin 3v Tibbe..
Vi var praktiskt taget sammanväxta mellan klass 3 - 7. Vi var jämt tillsammans. Sen kom högstadiet och gymnasiet, killar och flytt emellan, men när vi ses är det som om vi aldrig vart ifrån varandra. Hon är en riktig kompis som jag kan komma och sakna lite nu och då..

Tibbe var jättetrött och inte vidare social, men han vaknade till innan jag skulle åka så jag fick hålla lite.. Åhhh, det kändes ovant. Men myyyyyyysigt..

Sen gled jag vidare till Anna och Lydia. Lydia är också 3 veckor men eftersom svinet gjorde besök hos oss förra veckan så hade jag inte träffat den bruttan än..

Lydia är också en trött bäbis. ( mina var aldrig trötta) Men Anna plockade upp och gav till mig ändå. Å det går nästan inte med ord beskriva vad mysigt det är att få hålla en liiiten sovandes knytt. Känna deras kropp slappna av och bara förlita sig på att det är tryggt här. Man vill aldrig lägga ner dom igen...........
Men efter en stund vaknade hon till och ville ha käk, så det fick mamma Anna bistå med, men sen övertog jag raskt och bara njöt.
Helt underbar dag med bäbis i fokus.

Kvällen.... tillbringades i soffan. Lät antagligen så här: ZzzzZzzzzZzzzz.

Det är tröttsamt å vara på bäbis turne, men det var det värt.....

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0