Behaglig ridtur.

Efter att ha fått en välbehövlig spruta i axeln åkte jag till min pålle för en tur i skogen.
Solen sken och det var helt underbar luft ute. Perfa för en tur i skogen med hunden på släp.

Halv vägs på väg så bryts tystnaden av.... en motorsåg.
Första tanken var att vända, men då min pålle inte är den uppstressade typen så chansade ja. En bit in på stigen så står en man och kapar björk, me ryggen mot oss, såklart.. Han kapar och kastar ut trädet på vägen - vilket fick pållen att tvärnita och frusta  H Ö G T.  Jag vrålade  HALLÅ, (eftersom jag tänkte att han hade hörselskydd på sig)  vilket han inte hade, å han var nog den som vart mest rädd av oss alla.......
Anblicken av en uppspänd sportkossa med neongul människa på, samt en schäfer med ragg....

Han hejdade sig ngt och vi kom förbi utan problem..

Lite längre fram (fortfarande i skogen) står en bonntraktor med släp på tomgång, lite lagomt gömd bakom några träd. Suck....
Men inte heller den var några problem, farbrorn i klev ut och pratade lite med oss och Hellge kunde inte ha brytt sig mindre..
Vi fortsatte och naturligtvis så är det inte över här... Närå.. Lite längre fram står en stor blå skogsmaskin. Men den var inte igång (tack och lov) så att passera den var nemas problemas...

Resten av turen fortsatte utan konstiga ljud eller föremål på konstiga platser. Men jag blir så glad över att konstatera att Hellge 3 år inte har en massa fobier utan reagerar, men går sen fram. Dutti kille..

Hemma igen tog jag fram rakapparaten model stor och rakade hans hals. Han var ngt skeptisk men stog still och lät mig klippa. Vi nöjde oss med halsen, magen får komma en annan dag. Dutti kille.

Hunden då... Hon var lagomt trött efter ca 1 mils spring. Hon är jätte duktig och går fot om jag säger till. annars springer hon in och ut ur skogen, kommer fram både framför oss och bakom oss, men Hellge är otroligt oberörd. Det är mera att han blir "lekfull" när hon är med och vill jaga lite..
hon gjorde ett misstag på vägen hem, hon stannade mitt i vägen och väntade in oss, tyvärr så var vi inte så långt borta och kom i galopp. Så hon fick slänga sig åt ena sidan och Hellge kastade sig åt andra hållet.
Men det gick bra och sen var hon noga med att kolla in avståndet innan hon stannade.
Vissa lär sig den hårda vägen.

PoK


Kommentarer
Postat av: Anneli

Skönt med en stabil häst =) Som dessutom bara är en 3 åring ler

2009-10-07 @ 15:06:50
URL: http://nathalinickie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0