....

Äntligen sovmorgon och man vaknar 7.30 å kan omöjligt somna om.
Klev upp och gick ut och kissade hunden och konstaterade att det var kallt. hua. Vilken skillnad från
gårdagens +10..... Är vintern på G nu.

Gjorde en mysbrasa och en kopp te och satte mig här vid datorn och surfade runt lite. När solen gick upp fick jag den här fina vyn framför mig i köksförnstret.

Snacka om rosa himmel. Kanske blir det lite sol idag å..

Gårdagen gick i 100knyck kändes det som. Var till Enånger och Jörgen Sjödin och skodde hästarna på morgonen. Hellge vart varmskodd fram för att få så bra passform som möjligt och kanske hjälper det till så hans kotledsinf. blir bra. Dom skötte sig så bra grabbarna, fast dom är så fulla av energi av den här så kallade vintervilan.  
När vi kom hem igen så var dom "på tårna" och Hellge reste sig på väg ut till hagen, å naturligtvis höll jag med "fel" arm å rycket gjorde att axeln fick sig ett knyck och är nu tillbaka på ruta 1. Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. blir till att ringa på måndag och be om mera kortison...

Trots ond axel så hade jag bestämt mig för att häcken skulle kapas. Som tur är så är jag högerhänt så det gick ganska bra. Skönt att ha det gjort innan den tunga blötsnön kommer. Annars har den nog knäckts i vinter. Fick ena sidan gjord och planerar göra den andra idag. 

B o L kom och gjorde en tvättinsats på deras transport och Chrille höll på med plåtarna på garaget. Snacka om aktivitet på gården. Solen gör underverk. 

Var även och kollade på lite blåbärs hoppning på sorf och tog in hästar. 
Sen tog jag min sambo och åkte och käkade på  Aspendos. Mmmmm. Deras kycklingtallrik är sååå gooo..

Soffläge och Robinsson, å kl 22.00  - Zzzzzzz Zzzzzzz...




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0