Städdag och ridtur,

Började morgonen med att åka till "min" massör. Han skulle ge min axel en match igen och strömma den lite. Dvs han har en mojäng som ger ström i axeln, gör ont-skönt. Men det känns bra efteråt. Fast idag var han lite hårdhänt och det ömmar fint, men jag har bättre rörlighet. Så jag får gilla läget och inte ha hängslen.. :oP

Sen åkte jag hem och sanerade huset, dammsög, torkade och tvättade. SKIT tråkigt, men skönt när det är gjort.

Eftermiddagen vigdes åt hästarna, Bella och jag skulle rida ut igen. Vi har ganska kravlösa turer, men Blixt har några svagheter som vi tränar på, bla järnvägsövergångar. Han vägrar gå över, även fast jag och Hell går fram och tillbaka så   V Ä G R A R han gå över. Man måste leda  honom över, Men det är lite tjatigt, för det är inte det lättaste att komma upp igen. Man är lagomt smidig med säkerhetsvästen och täckbyxor. Så lite strategiskt utställda pallar skulle inte vara fel.

Men idag skulle han slippa övergången, vi skulle ta fältet till Lars och jenny, men tro på fan, han vägrade gå ner i snökanten till ängen vi skulle gena över. Att Bella kan hålla humör och tålamod uppe är för mig en gåta. Hejja Bella..  Men hur kan en häst vara så envis, å man ser hur sur han blir när Bella tålmodigt försöker få han att göra som hon säger. Han till och med morrar.... *asg*. När hon efter 15 min hade övertalat, eller ur Blixt perspektiv insett att den nertrampade snön inte skulle anfalla, det är ju sånt som tar lite tid att lista ut.. Så fick dom galoppa lite över fältet i snön. Superhärligt. Väl framme hos LoJ så finns där en........ järnvägsövergång...... jippie...... Som han i förrgår gick över utan problem, men inte idag.... ICKE!!  Här prövades  det här tålamodet och humöret igen, hejja Bella. Men tyvärr så slutade det med att Bella fick hoppa av och leda över., Då hade dom dansat i ca 15 min, lyckats få ett balltramp och trampat av sig en sko. Stegrat sig, bockat, (där satt hon lite löst) backat, backat lite till, gjort piruetter, men vägrat gå över den där otroligt hemska övergången.... SKITHÄST!! 
Hemvägen sen gick utan problem. Bella surade på Blixt och Blixt var så trött..... SÅÅÅ TRÖTT!!

Nu sitter jag i soffan och kollar på Arlanda, längtar till vi ska dit, eller det är ju en skräckblandad nervisotet.... Men det går nog bra, Hoppas ja...
Pussochkram,
Det är det här som är så farligt......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0