Ögonbeskymmer.

-Man ska akta sig för vad man önskar!! sa Carina när hon kom och skulle skjutsa mig till återbesöket av ögat.. Jag låtsades inte riktigt förstå.
Man jag vet att jag sagt nånting om att - Sista v i ensamhet ska jag bara ta det lugnt och vila. (mer om ensamheten sen)
Å vila har jag ju fått gjort. Men inte riktigt med en god bok eller en bra film,,

tisdag em: skulle måla klart räcket innan barn och karl kommer hem och kladdar på det nymålade.. Bra idé!!
Lägger ut pappen som jag måste ha som skydd annars är det färg överallt, målar hellre än bra... Men eftersom jag håller färgburk och pensel i den ena så blir det svårt att få ut pappen med den andra så jag ställer ner burken med färg, samtidigt som jag ska väckla ut pappen ser jag i ögonvrån att penseln faller fr burken.. AJ, där kom pappen in i ögat. hur? vet inte. Ont? nå så in i helvete, totalt blind och tårarna sprutade. ( men jag lyckades gå med färgburken till sin plats och sätta på locket) sen gick jag in på sängen och ringde Chrills. -Det gööööööööööööööööööööööööör ONT!!!

Vilket han inte kunde göra mycket åt... Men han gav mig rådet att grina ur skiten  om det var nå kvar och avvakta.
kl 18 kom Bella och Lars och hämtade mig och körde mig till jouren. Det vart salva och vila ögat.... OKEJ. Vila....

på onsdagen vart det en ny tur till jouren då natten inte bestod av att sova, hade sjukt ont och svällde upp som bara den. Då konstaterades att jag hade en skada på hornhinnan och han rekommenderade lapp för ögat och vila... Vila...

Sen sov jag i 2 dygn. i ett kolsvart rum. det andra ögat orkade inte heller vara med så läsa eller kolla tv var inte att tänka på. så nog fick jag min önskade vila, fast inte som jag hade planerat den....

på fredagen var det återbesök och det såg mcket bättre ut. Men han tyckte jag kunde ge fan å få in nå smuts i ögat och tänka på att vila och vara noga med salvan... 

Så akta er för vad ni önskar, det kan slå in men det blir aldrig som man själv vill att det ska bli..

POK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0