Spikmatta.

Vi har köpt spikmatta, Jätteskön. NÄ!! Gör svinont, nästan outhärdligt de första 3-4 minuterna, sen börjag man känna hjärtat bulta i ryggraden !! och en värme börjar sprida sig över ryggen. Smärtan minskar å mer värme sprider sig över ryggen, man blir riktigt varm, börjar slappna av och andas lite djupare. Tidigare har det nästan vart profylax andning..... Nu känner man sig avslappnad och V A R M.

När man sen kliver upp har man över 6000 piggar avtryckta i huden, Ryggen ser ut som ett rött knögligt "apelsinskal".. men värmen håller i sig länge och man känner sig lagomt trött och "uppstucken"... hihi..

för övrigt så har jag fått en spruta lokalbedövning/cortison sprutad in i axeln idag. Själva sprutan gjorde inte så ont, men sen.. Det här var det vid 10.30 idag och nu är kl 19. å det känns inte nååå bättre.. Fast cortisonet skulle inte börja verka förrän efter 10 -12 timmar. Så jag väntar.....
Vad som händer sen vet jag inte, ev ortoped.... Sjukgymnast och dokorn kliar sig lite i huvet eftersom jag inte faller inom ramen....
Så nu "spikar" jag , knaprar "drugs" och inväntar bättre tider.

Pussen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0