sommar funderingar

Jag kan tänka mig lite vår nu!! NU!! N U!!!. Snart då?? Suck, jag vill inte ha vinter och kallt och massor av kläder och varma skor och vantar som jag alltid förlägger eller börjar använda som stallvantar för att jag hittar inte dom just då....... Jag kan tänka mig shorts, linne och sandaler, keps på huve på sin höjd. Men det ska ju vara lagomt varmt också, inte stekhett, för då orkar man ju ingenting, men inte vinter och iskallt heller. LAGOMT!! typiskt svenskt alltså!!

Sen tror jag att jag ska förså lite blommor och grönsaker i år (vilket jag tänker varje år) tycker det är så mysigt att plocka sina egna tomater och lite gurka..... solrosor är ett måste, gärna lite jordgubbar också. . sen eftersom man börjar närma sig "tant" så några hängpellisar blir det nog också, fast bara för att dom är så lättskötta!!

gjorde en liten lista som jag hängde på kylskåpet, på saker som jag vill ha gjort i sommar, insåg ganska snart att den första punkten är den mest betydelsefulla,,om det ska bli nånting gjort  överhuvudtaget,!!!
 

  • Råna en bank/ vinna på lott eller tips
  • Rulla ut gräsmatta och grusa gården
  • spika insynsskydd på uteplatsen
  • göra altan kring poolen
  • sätta in altandörr så vi kommer ut till poolen
  • hämta salex och sätta salex
  • göra klart carporten
  • osv osv,,,,,

Den kan göras huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur lång som helst. Å allt man vill göra tar tid och kostar pengar, allt man vil göra är ute så det får inte regna, men inte vara för varm heller. LAGOMT är Bäst.
Heja sverige,........



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0