Bambu ridbyxor.

Letar nya ridbyxor, har större krav på dom än vardagsbyxor. Lägger antagligen ner bra mycket pengar på ridklader än vardagskläder åxå, vilket märks när man nån gång om år ska vara "fin". Alltså inte jeans och luvis. Jag får ångest och mår dåligt, känner mig obekväm och malplacerad i finkläder. Det är inte jag... Dessutom brukar dom kläder jag har inte direkt vara det senaste modet eftersom det var minst ett år sen jag använde dom sist...

Men för någon dag sen satt B och jag och msn:ade och samtidigt "shoppade" på en massa häst sidor. Jag är i stort behov i att par nya ridbyxor ( har faktiskt bara ett par svarta jag gillar) men har då vissa krav. Helst ska dom vara beiga, helskodda och mjuka.samt inte kosta en förmögenhet.. vilket , trot eller ej är inte så lätt att hitta.
Men då hittar jag , såklart ett par blå, tygskodda ridbyxor i bambu.... till bra pris. Det tyckte jag kändes klockrent. Ja dom var ju inte beiga eller helskodda, men...

någon dag senare så tog B upp det här med bambu ridbrallsen..

B: - Duuu, dom här bambubrallerna..
Jag: - JAAA, dom verkar väl bra
B: - Pandor äter väl BARA bambu, å pandor är nästan utrotade.
J: - Mmm, (fattar direkt vart hon vill komma)
B: -Pandor ser ju så lessna ut..
J:- Så om jag köper ett par bambu brallor, så bidrar jag till att pandorna försvinner, menar du
B:- njaäe..
J: - Oki, got the message. blir inga bambu bralls..... För jag vill ju inte bidra till pandors eventuella utrotning..





Men jag tror dom är jättesköna.. 
Men om jag hittar ett par begangnade, då har jag ju inte direkt vart den fösta köparen som gjorde efterfrågan på byxorna större.. Eller??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0