Lång dag

Vaknade kl 4.50 av att en av katterna skulle ut.  Somnade om , men drömde, hej å hå. Vi ska ju på löshoppning på torsdag med våra 2 åringar och om jag ska tyda drömmen så bör jag nog stanna hemma, SCHESES...

Fortsatte sedan morgonen med ngt trevligare, en massage av min nacke, har under en veckas tid känt en antydan till nackspärr, men den har inte riktigt kommit till skott. Å nog hade jag låsningar allt.. Men dom satt inte så djupt så det var inga problem att få bort dom. Skönt, var en helt ny nacke som åkte därifrån..

kom till stallet vid 10. gjorde mina åtaganden, och hämtade sedan in Grodan. Idag skulle det ske. Jag skulle prova "froggen". Eftersom Grodans ägare är i göteborg med sin son som ska operera sitt hjärta i morgon ( tänker på er) så har jag nu mera ansvar för Grodan alla dagar utom tis och tors då Carina rider honom. Han brukar vara en stökig, hemsk , ouppfostrad liten djävul på gången men idag så skötte han sig riktigt OK. Han kände antagligen att jag hade stålsatt mig till tänderna, tänkte inte tolerera några som helst dumheter. Carina kom förbi en sväng och bistog mig lite, kan ha vart en stor hjälp det också, men man ska inte behöva vara två st för att klä en häst. :/

Själva ridningen gick bra. Han är omusklad och stel, men han gör det man  ber om och eftersom vi inte har en aning om vad han kan så är det bara att testa, testa och testa. Men grunderna kan han, skritt trav och galopp, lite sidoflyttningar, framdelsvändning, bakdelsvändning, nja. Men han försöker. Jag gillade honom, Jag tror han kan vara en oslipad, kanske inte diamant, men nästan så.

Vi gjorde även ett litet kryss, å ja visst han "hoppar" , eller kliver över iaf. Han gör som sagt det man ber honom att göra.

 


Sen var det dags för nästa häst. Tog in hellge och fick användning för torr schampot, Vit häst är ingen hit! Men Jag frissade lite och tog bort dom värsta bajsfläckarna. Sen var det hans tur i paddocken. Jag longerade honom lite lugnt, (han har inte gjort nå på en vecka igen nu eftersom vi vart drabbade av pesten förra veckan :( ) Men han tyckte det var rätt tråkigt och satte ihop ett eget program som inkluderade pruppar var 5 meter, efter man hade bockat och hoppat. Kändes bra att jag bestämde mig för longering och inte uteritt. !!

Men efter en stund så lugnade han ner sig, och gick bättre än aldrig förr. ( tyckte jag iaf ) Dom "tunga" skorna kanske gör att han lyfter lite bättre.. Eller inte,, hihi..


Sen var det hem och luncha, handla, tvätta och hämta barn, Hudiksvall i morgon för att prova nya knä skenorna.

Tjingeling,


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hihi vad söta ni var du o grodan hehe Då skötte han sig iaf =)

2008-10-27 @ 19:49:12
URL: http://nathalinickie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0