Ska jag göra ett försök... att blogga??

Tja, vad ska jag skriva då...
Idag har jag vart till stallet tre ggr. Tur att man har nära...
Först var jag dit vid lunch och longade Hellge, gick riktigt bra, han var pigg men gör "slidestop" efter ett halvt varv, framför allt i höger varv. Måste tränas bort. ska nog be Bella tömköra honom lite.
Hellge i stallet.

var hem och stoppade i mig lite mat, för att sedan hojja bort till stallet igen, Grodan skulle skos och Anneli ville ha sällis. Hon har haft mardrömmar om denna skoning, men det gick bra. Sålänge han hade huve i en blå påse full med hö, så var han cool.

Sen hem igen, byta om och iväg på utvecklingsamtal med Marcus och spanska läraret.... Han sköter sig på lektionerna. SKÖNT!

Sen till stallet igen... Bella skulle rida Grodan men  den "snälla och lugna" hästen visade upp en helt annan sida. (rodeo) Så det vart fram med longerlina och långpisk. Efter nåra varv på volten kom han dock till sans och Bella satt upp. Å för att vara en groda, så kan han faktiskt gå riktigt bra, men det är en hel del jobb kvar..

Sen var det hem igen, på med myskläder och softa i soffan. Tvätthögen blundar jag för och disken kan vara tills i morgon.
Det var den här dagen i stora drag..
Gonatt med er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0