På tur med Grodan

Idag skulle Carina prova Grodan. Jag kunde inte frångå rutinerna att longera lite innan jag satt upp så hon fick testa honom lite på banan först. Å hon konstaterade att  - Trevlig men seeeeg.. Inga sporrar och inget spö. Men han gick fram iaf, om en sakta.

När Hellge fått springa ett par varv så gick jag och klädde på mig.(säkerhetsvästen) Sen skrittade vi ut en sväng. Hästarna skötte sig alldeles utmärkt och vi mötte en del bilar som inte var några som helst problem. (skönt) Hellge vinglar över hela vägen för han har ju fullt upp med att kolla in allt och dessutom hålla balansen med mig på. Men han kännns frammåt och tycker att det är kul att få komma ut i den stora okända världen.  Grodan känns helt bombsäker, lite seg på vägen bort men hittade en övre växel på vägen hem.. :P Vi var ute ca 15 min men Hellge var helt klart trött då, mest i huvet skulle jag tro. Så i morgon får han vila.
Det var en skön tur i solen, å det lät som om Carina skulle kunna tänka sig att låna Grodan ett par ggr i veckan,, Låter bra, så jag har en trygg häst och ryttare att rida ut med.
Grodan och Carina på väg...

godis stretching

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grodan =) Hehe! Skönt att höra att han var sitt gamla sega jag igen idag =P Blir kanon om Carina rider honom ett par gånger i veckan så att han får regelbunden motion.



Lös på gången åxå ser ja hihi Det tar sig nog.

2008-10-15 @ 15:44:53
URL: http://nathalinickie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0