söndag kväll

Så, nu har hela helgen gått och inte ett smack vettigt har hänt.

Bussen är trasig! Den går inta att växla.. Vilket jag behöver göra när jag kör bil. ganska ofta. SUCK!!
Väckte min kära sambo på lördags morgonen med frukost på sängen och smög fram lite inlindat att bussen är trasig.. Vilket gjorde att han suckade, vände på sig å mumlade nått om att det var lugnare att vara på jobbet. . Inte riktigt vad han ville höra en lördagsmorgon efter en skitjobbig jobbarvecka..

Så att transportera Oscar nå i helgen är ju bara att glömma, ska inte göra så mycket heller, men tusan vad knasigt det känns att vara utan bussen. Så det har blivit till att hålla sig hemma.

PGA vädret, vintern kom ju i fredags, så har det inte blivit nå ridet i helgen, har bara mockat och borstat lite. nya tag till veckan, var ju och löshoppade plutt i torsdags, och mina mardrömmar, var inga sanndrömmar. Hästarna skötte sig utmärkt och var så duktiga.
Blixt är en höjdhoppare och hade dock lite svårt att koncentrera sig. Det kunde ju bero på att Hellge gick utanför och gnäggade, och gnäggade. Å att få en häst att sluta gnägga, hmm, svårt.inget av det jag testade fungerade iaf, å jag testade det mesta. :o)
Hellge hoppar, men det är inte med lika god marginal som föregående, men det gör inget, han har en betydligt fegare matte så vi kan hålla oss på dom lägre höjderna.

Ginger har ju kommit till stallet, och brunstar, Hellge är störtkär och Affe likaså, men hon är en bestämd fröken så dom får allt hålla sig på avstånd, (fast dom har ju ett staket mellan sig åsså.. )


Så nu är det söndag kväll, Oscar kan inte sova (konstigt), Marcus och chrills skruvar cross och jag försöker få ihop läxor och skolmaterial tills i morgon. I morgon är vi tillbaka till normal vardag med skola och rutiner igen, SKÖNT.
Sov så gott,. Kramen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0