Skäck till salu.

Lööve kan förvandlas till hate, inom loppet av 2 sekunder. Tisdagens höjdpunkt var att få på Hellge vinterpjucks med brodd, Vilket kan låta tämligen enkelt. Vilket det långt ifrån var.
Jag har aldrig vart med om mer envis häst, har iof inte haft med så många tvååringar som bara blivit skodd 1 gång tidigare heller., Men vilken jäkla häst. Han bugade, stegrade, slog, knuffades, flaxade med frambenen och var helt HELT omöjlig. Vi provade med brems, hö, motion inget kunde lura honom att stå still. Han hade best att inga skor skulle varken av eller på denna dag.
Jag beundrar min hovslagare att hon kunde bevara lugnet, jag var ju färdig att skjuta hästfan, men hon bara, närå, vi tar det lugnt, inga hårda ord,inge slag eller våld.(Vilket jag inte vill heller, men att hon kunde behålla tempramentet).

Summan av allt blev, inga skor alls, måste ha hjälp av en till hovis som kan hålla. Stor stark Lars...  Dessutom så lyckades han ju att trampa in ena tåkappan i tån, så nu är han dessutom "halt", gör jätte ont. men igår kväll när jag åkte dit och skulle kolla in han, så fick jag inte ens ta på benen, Så nu är det lite tungt. Bara att börja om känns det som. suck.
unghästar i all sin glans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0