Första advent.

Är ganska glad att november är slut och att vi har december framför oss. Är ingen julfantast, men tycker det är mysigt att plocka fram adventstakarna och tända på första advent. December har en förmåga att gå fort, kanske av all förväntan som byggs upp av dom yngre familjemedlemmarna inför JULAFTON. Men jag tycker ju att snön som kom hade kunnat få vara kvar. Det här mörkret tar ju knäcken på en.. för att inte prata om regnet som vräker ner ute just nu. Uuuuhha.


Var ner till Gävle Atg klinik i torsdags med min kära pålle. Han hade ju som sagt ingen lust att bli skodd hemma i stallet så efter en del funderingar och beslutsångest om hur jag skulle gå till väga så vart det kliniken och droga honom lite grann. Varför Gävle undrar alla, finns ju närmare ställen.... Ja, det finns det men jag trivs med personalen i gävle och dom har en super hovslagare.så jag åker gärna dom extra milen för "trivseln".
Allt gick då super bra. han var rätt groggy på hovarna fram ,men med bakhovarna så hade han piggnat på och var med. så han hade kolla på vad som hände och han konstrade  ingenting. Jag kan ju tala om att min oro/panik över detta släppte och jag såg en häst som möjligen kan fungera att sko normalt...
  Hellge i gävle, lite trött..... Johnny ger pedikyr Duttig kille,

Tusen tack Carina för att du följde med, som mitt stöd och sällskap!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0