snuva och svimningar

Söndagkvällen började i lugnets tecken, Den minsta badade, la sig sen och kollade på film, hade svårt att somna men var i största allmänhet ganska fredlig, Den mellan insåg att helgens översovning hos polaren i marma tog ut sin rätt och gick självmant och la sig vid 21.30.... SKÖNT, TV n för sig själv.... Den äldsta (som i detta fallet är sambon) gnällde över förskylnings symptom som ont i halsen och ont i kroppen. Tappa upp ett bad och svettas ur skiten sa jag. Mer med tanke på mig själv än honom, ännu mera ensam med TVns kanaler. Sagt och gjort, han tappade upp ett bad, jag la mig och kollade på film. LUGNT och skönt..

Efter ca 40 min brakade det till i badrummet, jag trodde i ärlighetens namn att han hade vält badkaret, dragit lös handfatet och krossat duschväggarna. Behöver jag säga att jag var snabbt uppe på fötterna och inne i badrummet.

där inne möts jag av en chrille liggandes raklång på golvet, lite snett bakom toastolen. dyngsur, så min första tanke var att han halkat, men inser att han inte är vid medvetandet, han har tuppat av........... Adrenalinet sköt i höjden och jag ropar lite halvhögt, för jag vill ju inte väcka barnen heller, CHRILLE VAD GÖR DU?? Får ingen respons utan först när jag böjer mig ner och än en gång ropar, kommer han till liv och kollar på mig som om det var jag som var den onormala och lite udda i det här fallet.. Sen ställer han frågan - Vad gör du?. JAG, men han då.....

Efter en stund när han kommit upp i sittandes så talar han om att han kände när han klev ur badet, att han skulle ta det lite försiktigt, var ganska yr, skulle duscha av sig men känner att hela golvet försvinner och går och sätter sig på toa stolen, sen står jag där och skriker..... Konstigt??

Efter en stund får jag han till sängen och ska försöka få i han lite resorb (via sugrör) så börjar han kallsvettas igen och försvinner en kort stund, bara för ett par sek, när han kommer till sans sen så frågar han mig varför jag klär han med is.. ehhhh...
Men när han väl fått i sig resorben börjar han bli mer normal och somnar in. MEN tror ni jag hade lite svårt att somna, nähä......

Så nu hoppas jag på en lugn kväll och tidig säng..
tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anneli

Gud va läskigt =S Förstår att du fick hjärtat i halsgropen o inte kunde sova normalt sen.

2008-12-01 @ 22:07:04
URL: http://nathalinickie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0